Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

το μικρό μου περιβόλι

Σας εχω πεί πόσο πολυ λαχταρώ ενα περιβόλι, εναν λαχανόκηπο.
Αντί ομως να περιμένω μέχρι να πάρει σύνταξη ο αντρας μου και να κατέβουμε στο χωριό , εφτιαξα εναν μικρό λαχανόκηπο στο μπαλκόνι.
Αυτά ειναι τα μαρούλια μου. Ξέρω τα έχω φυτέψει σχετικά κοντά. Δεν γινόταν ομως αλλοιώς, ηταν κάμποσα και επρεπε να τα φυτέψω. Και να σκεφτείτε δεν ειναι μονο αυτή η γλάστρα. Ειναι αλλες τρείς και μερικά που περίσεψαν τα φύτεψα σε αλλες μαζί με τα λουλούδια.
Δεν θα περιμένω να γίνουν μαρουλομάνες ....μόλις μεγαλώσουν λίγο θα κόβω κι απο ενα, κι εν τω μεταξύ θα μεγαλώνουν.
Αυτά ειναι τα κρεμμύδια μου. Φυτεύω κάθε χρόνο, κι εχω πάντα φρέσκο για την σαλάτα.
Θα φτιάξω μια αλλη γλάστρα σε μερικές μέρες ώστε να μεγαλώνουν σταδιακά.
Συνήθως έχω φρέσκα κρεμμύδια μέχρι και τό πάσχα.

Και μια γλάστα με αλόη βέρα. Ενα φυτό δώρο της φύσης στον άνθρωπο. Δώρο ανεκτίμητο.
Οι χρήσεις της πάμπολλες. Αν και μοιάζει με κάκτο ανήκει στα κρινοειδή, στην ίδια κατηγορία με τα κρεμύδια και τα σκόρδα. Την έχω χρησιμοποιήσει σε έγκαυμα. Παίρνω ενα φύλλο , το ξεφλουδίζω και στίβω την σάρκα του, που δίνει ενα υγρό σάν τζέλ. Αυτο απλώνω πάνω στο έγκαυμα με άριστα αποτελέσματα.
Τώρα τον χειμώνα φτιάχνω κι ενα είδος λιπάσματος με τις φλούδες απο τα μήλα και τις πατάτες. Επειδή όμως ειναι λίγο αντιαισθητικό το θέαμα, να σαπίζουν μέσα στις γλάστρες, τις πολτοποιώ στο μπλέντερ, και τον πολτό αυτό τον βάζω στην ρίζα του φυτού.
Μετά απο δύο μέρες δεν ξεχωρίζει απο το χώμα.

6 σχόλια:

  1. Να πω γιαυτό το τελευταίο που γράφεις: είναι σαν μια μορφή κοσμπόστ, δεν είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα, καλο μηνα, να μας πεις κι εμας τι χρειαζεται για να τ αφυτευεις ολα αυτα μπας κι αξιωθω κι εγω και κανω κατι, οσο για την αλοη , εχω μια γλαστα που εχει γινει τεραστια αλλα δεν την εχω χρησιμοποιησει ποτε, ισχυει αυτο για τα εγκαυματα, ? κι αραγε μπορει να χρησιμοποιηθει και σε πληγες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλο μήνα και καλή βδομάδα...υπέροχο το μικρό σου περιβόλι ειμαι σίγουρη θα το ευχαριστηθείς πολύ,όσο για την αλοε βερα πράματι ένα φυτο ανεκτίμητο και όχι μόνο ια εγκαύματα...καλό σου βραδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. λεμονάκι μου....οπως το λες, μια μορφή κομποστ.
    Σήμερα δομίμασα και κάτι άλλο.
    Σε μια αρκετά μεγάλη γλάστρα, έβαλα κάτω λίγο χώμα, ερριξα τις φλούδες αλεσμένες και τις σκέπασα πάλι με λίγο χώμα.Αυτο θα το κάνω μέχρι να γεμίσει η γλάστρα , αλλά θα ανακατεύω που και που.
    Πιστεύω οτι θα ειναι καλύτερο.

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. άσπα.... μια μεγάλη και κυρίως βαθειά γλάστρα ή καλύτερα ζαρντινιέρα χρειάζεσαι, χώμα και φυτά που τα βρίσκεις στην ευριπίδου, κάτω στο κέντρο.
    Ναι ισχύει και για τα εγκαύματα και για πληγές και για πάρα πολλές αλλες χρήσεις.
    Ειναι αληθινό δώρο της φύσης.

    να εχεις εναν όμορφο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. εβελίνα γεια σου, σ΄ευχαριστω για την επίσκεψη .
    Διαβάζοντας σε μια ιστοσελίδα ειδα τι μπορεί να κάνει και που μπορεί να εφαρμοσθεί η αλλοη και πράγματι εμεινα κατάπληκτη.

    να εχεις εναν ομορφο μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

χάρηκα που σε είδα εδώ.....