Τετάρτη 8 Ιουλίου 2009

Περι σκάρων

Το περασμένο σ/κ έκανα ενα ταξίδι αστραπή στην Κρήτη, στο χωριό της μητέρας μου. Επρεπε να καθαρίσω το σπίτι γιατι ο γιός μου θα πήγαινε με φίλους του για διακοπές.
Κουράστηκα γιατί κλειστό εναν ολοκληρο χρόνο είχε πολλή δουλειά και δεν ήθελα να αφήσω καμμιά εκκρεμότητα (τελικά άφησα!!)
Πρόλαβα ομως έκανα και μπάνιο στο (αιώνια) φουρτουνιασμένο κρητικό πέλαγος (καραθώνα και πάλι καραθώνα!!) .
Το μεσημέρι της κυριακής ημουν καλεσμένη σε μια ξαδέλφη μου, και οταν έφθασα ειδα οτι ειχε σκάρους στα κάρβουνα.
Ψάρι που αφθονεί στα παράλια της κρήτης και εχει την εξης ιδιομορφία. Μαγειρεύεται οπως βγαίνει απο την θάλασσα.
Δυο παλιές παροιμίες απηχούν την παμπάλαιη συνήθεια να μαγειρεύεται ο σκάρος οπως ψαρεύεται..
Σκάρος άξυστος κι αξεκοίλιαστος και
Σκάρο με λένε, ψήσε με και το σκατό μου φάτο
στην δε Ιεράπετρα λέγαν μια άλλη παροιμία
σκάρος είμαι, ψήσε με και βάλε με στο πιάτο
μπόλικο λάδι ρίξε μου και τ΄αντερο μου φάτο.

Σας πληροφορώ οτι ηταν πεντανόστιμος. Η δε πετσούλα του ξεροψημένη -με τα λέπια- και μέ μπόλικο λαδολέμονο επάνω ηταν .....καταπληκτική.
Αυτα περι σκάρων.
Διότι εκτός απο συγύρισμα μου προέκυψε και αλλη δουλειά.Τις φωτο τις εβγαλα ,διότι οταν ανέφερα το συμβάν στον αντρα μου, μου είπε οτι ειναι αδύνατο να το διορθώσω μόνη μου και ετσι έπρεπε να εχω πειστήρια.

Στο περιβόλι με τις πορτοκαλιές, κόψανε με κλαδεύτηρο -οπως λένε εδω- τον σωλήνα ποτίσματος. Και επειδή έπρεπε να ποτιστούν τα δεντρα αποφάσισα να τον διορθώσω μόνη μου

Φαίνεται το κόψιμο, και τα ΄΄ξέφτια΄΄ που φαίνονται ειναι το λάστιχο που μαλάκωσε με την ζέστη και πετάχτηκε έξω.

Αφού έκοψα με πριόνι τον σωλήνα , καθάρισα με μαχαίρι οτι προεξείχε ......
πέρασα τον σύνδεσμο -εδω δυσκολεύτηκα ,γιατί ηθελε δύναμη για να περάσει μέχρι μέσα η σωλήνα- και ορίστε το αποτέλεσμα!!!!!!!!!

2 σχόλια:

  1. Τέλεια!!!!
    ΄Ιδιο πρόβλημα έχει ο πατέρας μου στο εξοχικό μας και μας παρήγγειλε να πάμε για να το φτιάξουμε.
    ΄Ακουσον....300χιλ. να κάνουμε εμείς αντί να πάρε έναν άνθρωπο να του το φτιάξει.
    Πού είσαι μαστόρισσά μου να του δείξεις;
    :-)))

    Για το σκάρο το έχω ακουστά το δίστιχο από τ' Αναπλάκι μας.

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

χάρηκα που σε είδα εδώ.....